Els turistes d’origen nacional tornen a ser majoritaris, amb el 70% de les consultes.

Pel que fa al mercat internacional els francesos són els europeus que més visiten Roda de Berà.

L’Ajuntament es troba actualment en tràmits per entrar a formar part de la marca Destinació Turisme Familiar.

La regidoria de Turisme, encapçalada per Isabel Mondéjar, ha presentat aquesta setmana les dades recollides per les oficines de Turisme durant els mesos d’estiu, de juny a setembre. Les xifres mostren com un total de 4.653 persones van passar per les dues oficines disponibles, la primera a la platja Costa Daurada, amb el 50,7% dels usuaris, i l’altra a la platja Llarga, amb el 49,3% del total de turistes atesos.

La tendència que mostren les dades torna a ser molt semblant a la d’anys anteriors, el mercat nacional copa la major part de les consultes, amb el 69% del total efectuades, les quals enguany arriben a la xifra de 7.332; i el mercat internacional suposa el 31% de les qüestions recollides.

Analitzant les dues oficines per separat, la situada a la platja Llarga va atendre 2.298 usuaris, els quals van efectuar un total de 4.211 consultes. D’ells, 1.514 (el 66%) eren espanyols, procedents de Catalunya (68%), sobretot des de l’àrea metropolitana de Barcelona; Euskadi (11,6%%), de l’Aragó (5,6%), de Madrid (4,7%), o de Navarra (3,3%).

Mercat nacional. Platja Llarga.

Del total dels turistes atesos a la platja Llarga, 784 (el 34%) provenien del mercat internacional. De nou els francesos van suposar la majoria, amb el 40% del total, seguits per alemanys (13,5%), holandesos (12%), anglesos (11,7%) o italians (11,4%).

Mercat internacional. Platja Llarga.

Quan a la oficina ubicada a la platja Costa Daurada, és un any més l’oficina que va atendre més turistes, 2.355 persones, tot i que enguany la diferència no ha estat tan significativa, les quals van efectuar un total de 3.121 consultes. De les persones ateses, 1.719 van ser espanyols, vinguts de diferents indrets de Catalunya, amb una àmplia majoria, el 84,5%; seguits per aragonesos (4,5%), madrilenys (3,4%), o vascos (2,5%).

Mercat nacional. Platja Costa Daurada.

Per altra banda, 636 (el 27%) dels turistes atesos a l’oficina provenien de l’estranger. En aquest cas els francesos també va ser el mercat més important, amb el 58,2% del total, seguits per italians (14,5%), anglesos (8%), i alemanys (7,6%).

Mercat internacional. Platja Costa Daurada.

En la majoria dels casos la principal causa per visitar una de les dues oficines va ser per demanar informació sobre Roda de Berà, en el 26,8% dels casos; demanar informació sobre les festes (16,2%), anar a recollir un planell del municipi (el 15% de les consultes), demanar informació sobre les rutes verdes (13,5%), o preguntar al respecte d’altres municipis de la província o sobre els parcs temàtics, com Port Aventura (8,5%).

Les dades recollides per la regidoria comprenen el període que va des de mitjans del mes de juny fins a la finalització de la temporada estival, el 15 de setembre. Els mesos de major afluència turística van ser, de nou, el juliol i l’agost, amb 1.510 i 1.987 persones ateses, respectivament, i 2.113 i 3.523 consultes.

Mercat internacional. Platja Costa Daurada.

Isabel Mondéjar, regidora de Turisme, ha realitzat una valoració positiva de les dades presentades aquesta temporada i ha destacat que el fet que el mercat nacional continuï sent el principal a Roda de Berà “sens dubte està molt relacionat amb la promoció turística conjunta realitzada a les fires nacionals mitjançant el conveni Corner, sota el paraigua del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona”. Al respecte de les xifres del turisme estranger ha assegurat que el fet que el turista francès continuï sent el majoritari és dona per una raó de proximitat, i ha destacat la davallada dels visitants russos “fa uns anys semblava que el turista rus acabaria sent una part molt important del nostre mercat, però durant els últims estius ha passat a ser quasi inexistent”, ha assegurat la regidora.

Isabel Mondéjar, regidora de Turisme, ha realitzat una valoració positiva de les dades presentades aquesta temporada i ha destacat que el fet que el mercat nacional Com a primícia, Isabel Mondéjar ha avançat que l’Ajuntament es troba en tràmits per adherir-se a la marca Destinació Turisme Familiar, de l’Agència Catalana de Turisme, motiu pel qual s’ha mostrat molt optimista “en un parell o tres d’anys podrem veure com entrar a formar part d’aquesta marca influeix en l’arribada de turistes i en les dades que cada any recollim”.

Les xifres s’extreuen de les enquestes que la pròpia Isabel Mondéjar va posar en marxa ara fa cinc anys, amb la seva arribada a la regidoria, per tal d’obtenir un major coneixement del perfil dels turistes que visiten Roda de Berà i quines són les qüestions que més els hi preocupen.

Comparteix:

Roda de Berà Ràdio

Biblioteca Municipal Joan Martorell Coca

Museu de la Ràdio Luis del Olmo

Punt d'Informació Juvenil

TOP20 - Reconeixement Administració Oberta