D'acord amb la Llei 20/2011, de 21 de juliol, del Registre Civil, que va entrar en vigor el 30 d'abril de 2021, s'està desplegant el nou model de funcionament dels registres civils a Catalunya de forma progressiva. Aquesta implementació es realitza conjuntament entre el Ministeri de Justícia i el Departament de Justícia, Drets i Memòria, en un marc de col·laboració entre administracions.

Els registres civils situats als partits judicials passen a denominar-se oficines generals del registre civil, i n'hi haurà tantes com partits judicials. Els registres civils delegats municipals passen a ser oficines col·laboradores del registre civil del municipi corresponent; és el cas de l’oficina col·laboradora del registre civil de Roda de Berà. Amb el nou model, els lletrats de l'Administració de justícia de les oficines generals dels registres civils són els encarregats del registre civil.


Les oficines col·laboradores

Els registres civils municipals delegats esdevenen oficines col·laboradores de l’oficina general (cap de partit judicial) amb les funcions principals següents:

  • Rebre i registrar electrònicament sol·licituds, declaracions o formularis, així com altres documents necessaris per a la tramitació dels procediments del registre civil.
  • Informar la ciutadania en matèries relacionades amb els procediments del registre civil.
  • Emetre la publicitat registral.

El 21 de maig de 2024, va entrar en funcionament el nou model de registre civil a les oficines generals del Vendrell i a les 24 oficines col·laboradores: Aiguamúrcia, Albinyana, Altafulla, Banyeres del Penedès, Bellvei, Bonastre, Calafell, Creixell, Cunit, el Montmell, la Bisbal del Penedès, la Nou de Gaià, la Pobla de Montornès, la Riera de Gaià, l'Arboç, Llorenç del Penedès, Masllorenç, Montferri,, Roda de Berà, Salomó, Sant Jaume dels Domenys, Santa Oliva, Torredembarra i Vespella de Gaià​, amb la implementació del sistema informàtic DICIREG (Digital Civil Registry). El nou model organitzatiu concep el registre civil com un registre electrònic centrat en les persones en què es practiquen assentaments informàtics i on es gestionen electrònicament els diferents expedients registrals.


Els tràmits del registre civil

Aquest punt fa referència als tràmits que es realitzen davant d'una oficina de registre civil, no d'una notaria.

En cas que un tràmit registral s'hagi realitzat davant d'una notaria cal adreçar-se directament a la notaria competent i/o escollida.


Puc fer algun tràmit registral en línia?

La majoria de tràmits registrals s'han de gestionar presencialment, al registre civil. No obstant això, es pot sol·licitar electrònicament un certificat literal de naixement, matrimoni o defunció.

També es pot comunicar un naixement des d'un centre sanitari.


Com puc fer un tràmit al registre civil?

T'has d'adreçar a la Seu judicial electrònica de Catalunya i seguir els passos següents:

  1. Selecciona una localitat i un tràmit.
  2. Consulta la documentació, els requisits, els terminis, els formularis que has d'aportar el dia de la cita, etc.
  3. Sol·licita la cita només per fer el tràmit. Els dubtes o les consultes registrals s'atenen, preferentment, per correu electrònic o per telèfon. En cas que facis la consulta per correu electrònic, has d'indicar el tràmit que vols fer i el dubte que tens; el nom i cognoms; el DNI, NIE o passaport, i el número de telèfon.

Trobaràs les dades de contacte dels registres civils a la Seu judicial electrònica de Catalunya.


Puc demanar cita a qualsevol registre civil?

En línies generals, els tràmits els has de fer al registre civil del municipi on estiguis empadronat.

Hi ha dos tipus de registre:

  • Oficines de registre civil amb servei de cita telemàtica. S'hi pot demanar dia i hora, directament, des de la Seu judicial electrònica de Catalunya.
  • Oficines de registre civil sense servei de cita telemàtica. Hi pots sol·licitar dia i hora per fer el tràmit; preferentment, per correu electrònic o per telèfon. També hi pots anar directament. En cas que facis la consulta per correu electrònic, has d'indicar el tràmit que vols fer; el nom i cognoms; el DNI, NIE o passaport, i el número de telèfon.
     

C/ Joan Carles I, 15 – 43883 Roda de Berà (Tarragona)
Telèfon: 977 657 009
Correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Horari d’atenció al públic: Dimecres de 16:00h a 18:00h.

Comparteix:

Roda de Berà Ràdio

Biblioteca Municipal Joan Martorell Coca

Museu de la Ràdio Luis del Olmo

Punt d'Informació Juvenil

TOP20 - Reconeixement Administració Oberta