Oficina d'Atenció al Ciutadà

L’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) neix com una unitat administrativa que assumeix les funcions d’informació administrativa i d’atenció ciutadana. En la seva seu s’ubica el Registre General de la planta baixa de l’Ajuntament.

 
 

Missió de l'OAC

La seva missió és facilitar als veïns, empreses i visitants, la seva relació amb l’Ajuntament, atenent i orientant tant les seves demandes d’informació com de gestió a través del canal de la seva preferència: presencial, telemàtic i/o via telefònica.

L'OAC ofereix tota la informació disponible sobre l'administració municipal i la ciutat, així com la possibilitat de tramitar de manera integrada la majoria de les gestions municipals. Té funcions de registre general i de finestreta única, per la qual cosa s’hi poden presentar totes les sol·licituds i documents que s'adrecin a l'Ajuntament, així com aquells que vagin dirigits als òrgans de l’Administració General de l’Estat, de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, o la resta d’ens locals.

També es poden realitzar tràmits municipals i lliurar documents a l’Ajuntament de forma telemàtica. Es pot fer a través de l’apartat "Seu Electrònica" d’aquest web (https://www.seu-e.cat/web/rodadebera) festius inclosos. En cas que alguna persona vulgui lliurar presencialment la documentació a l'Ajuntament o registrar alguna entrada al Registre general el dissabte, dia hàbil a efectes de l’administració pública, té la possibilitat d'adreçar-s’hi a l'oficina local de Correus (c. Nuestra Señora de Montserrat, 2) i utilitzar el seu servei de correu administratiu.

 

Oficina d'Atenció al Ciutadà
 
 

Funcions

  • Rebre i acollir als ciutadans, a fi d’aportar-les-hi l’orientació i l’ajuda que necessitin en el moment inicial de la seva visita.
  • Orientar-los i informar-los, a fi d’oferir els aclariments i les ajudes d’índole pràctica que requereixin sobre els procediments, tràmits, requisits i la documentació per als projectes, les actuacions i/o sol·licituds que vulguin dur a terme, per gaudir d’un servei públic o beneficiar-se d’una prestació.
  • Informar sobre el dret d’accés o de participació en la informació pública als expedients i als documents municipals.
  • Difondre la informació que integra el sistema d’informació al ciutadà de l’Ajuntament de Roda de Berà.
  • Registre d’entrada dels escrits que s’adrecen a l’Ajuntament o a altra administració que hagi signat el corresponent conveni (Finestreta Única).
  • Compulsa de documents. Aquesta, un cop confrontat els documents originals, només es realitzarà per aquells documents que es registrin a l’OAC per una tramitació competència de l’Ajuntament o per remetre’l a altres administracions competents per conèixer i resoldre la matèria de què tracti, si s’ha subscrit el conveni per aquest efecte amb les administracions esmentades (Finestreta Única).
  • Rebre iniciatives o suggeriments que formulin els ciutadans per millorar la qualitat dels serveis, simplificar els tràmits o suprimir els que no siguin necessaris, així com proposar mesures per el desenvolupament de les normes i criteris generals que facilitin o permetin una millora contínua en la gestió tant del sistema d’informació al ciutadà com de les queixes i suggeriments.
  • Rebre i tramitar les queixes i les reclamacions dels ciutadans relatives als serveis prestats per l’Ajuntament.
  • Tramitar i resoldre totes aquelles qüestions que per urgència o simplicitat permetin una resposta immediata.
  • Rebre els avisos i avaries que fan els ciutadans quant als serveis urbans i a la via pública.
  • Dur a terme les campanyes de les diferents unitats que es dirigeixin al ciutadà, les preinscripcions d’escola bressol, matrícules, ajuts escolars..., etc.
  • Assolir la millor comunicació entre els ciutadans i l’Ajuntament.
 
 

Recomanacions

  • Pot estalviar-se desplaçaments innecessaris, si abans de venir a l’OAC, consulta el web municipal o truca al 977 65 70 09.
  • Utilitzi les primeres o la última hora del matí per acudir a l’OAC. Els majors temps d’espera es donen entre les 11 i les 13h.
  • Quan iniciï un tràmit, procuri aportar tota la documentació fotocopiada completa i correcta.
  • No esperi fins l’últim moment per realitzar les seves gestions. Podria haver demores imprevistes.
 
 

On som?

C. Joan Carles I, 15
Tel. 977 657 009

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

 

Horari

De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores.

 
 

Comparteix:

Roda de Berà Ràdio

Biblioteca Municipal Joan Martorell Coca

Museu de la Ràdio Luis del Olmo

Punt d'Informació Juvenil

TOP20 - Reconeixement Administració Oberta