Avui, durant tot el matí, el pati de l’Institut Roda de Berà s’ha convertit en una gimcana matemàtica. Els 225 alumnes de primer, segon i tercer d’Educació Secundària Obligatòria, dividits en grups de quatre o cinc persones, s’han hagut d’afrontar a diferents proves, problemes de lògica, puzles, activitats conceptuals, de geometria, càlcul o xifrat numèric, entre d’altres, en el marc de la Diada de les Matemàtiques organitzada pel centre de secundària.

La diada, que se celebra des de fa quatre anys durant el mes de març i en una jornada propera al dia Pi, el 14 de març, té molt bona acceptació entre els alumnes, que aprenen matemàtiques d’una forma pràctica i més amena que dins de l’aula, alhora que es potencia la realització d’exercicis que estimulen i desenvolupen el seu pensament lògic. I tot i que la jornada es viu en un ambient distès, ells no s’ho prenen com un joc, ja que part de la seva nota del crèdit de síntesi de final de curs dependrà de les puntuacions que assoleixin en aquestes proves.

Els encarregats del seu disseny són Esther Simó, Joan Colom i Pau Balmanyà, professors de matemàtiques del centre. Són els alumnes de tercer, però, els responsables de preparar-les, organitzar-les i exposar-les-hi als seus companys, així com els encarregats de la paradeta durant el desenvolupament de la jornada.

Els membres de l’equip de Govern, Cèlia Treserres i Manel González, els hi han volgut acompanyar durant la celebració de la diada i han participat en algunes de les seves proves amb bons resultats.

Comparteix:

Roda de Berà Ràdio

Biblioteca Municipal Joan Martorell Coca

Museu de la Ràdio Luis del Olmo

Punt d'Informació Juvenil

TOP20 - Reconeixement Administració Oberta