L’equip de Govern no vol que aquest projecte serveixi com una consolidació per a que el tercer fil del Corredor del Mediterrani s’implanti definitivament a la línia de la costa.

La primera setmana de març Adif va fer arribar a l’Ajuntament un avantprojecte de construcció de proteccions acústiques a la via de la costa, al seu pas per Roda de Berà, en dos trams diferenciats del municipi.

L’equip de Govern ha recollit en diferents reunions les opinions de tots els grups municipals, de les associacions de veïns afectades i dels càmpings, així com dels veïns i veïnes que han volgut fer arribar les seves consultes i opinions a través del correu Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Per una part, els càmpings sol·liciten la construcció de barreres acústiques i continuaran demanant-les per donar solució a la problemàtica del soroll, atès que en l’avantprojecte no queda contemplada la instal·lació de plaques al tram de la Barquera on s’ubiquen els tres càmpings rodencs.

Per altra banda, entre els veïns i veïnes afectats hi ha opinions favorables i contràries a la seva construcció, a l’espera de rebre més informació.

L’alcalde Pere Virgili ha assegurat que només amb l’avantprojecte presentat per Adif, manca molta informació necessària per poder definir una postura més clara, tot i que l’equip de Govern pensa que la reducció de l’impacte acústic no equilibrarà l’impacte visual que tindran les plaques, que podrien arribar fins als 5 metres d’alçada en alguns trams.

Quant a l’informe tècnic elaborat per l’arquitecte municipal aquest ha estat desfavorable a l’avantprojecte d’Adif i es demana:

  • Més informació i un estudi detallat per trams i seccions que justifiqui l’elecció de cada mesura proposada i la seva eficàcia, en el qual es referenciï quin tipus de plaques s’instal·larien en cada tram i secció i com afectaria a cada habitatge, les seves dimensions, els materials emprats, l’estètica i la seva distància i altura respecte als diferents habitatges.
  • Un estudi d’integració amb una simulació visual per avaluar l’impacte de les pantalles acústiques sobre l’entorn i des de les vivendes, tant les més properes com les més allunyades.
  • Que les plaques acústiques tinguin la menor alçada possible en tots els trams previstos ja que tots es troben immersos en entorns urbans.
  • Que estiguin revestides d’elements ornamentals vegetals que millorarien la integració amb l’entorn i tindrien un menor impacte visual.
  • El manteniment de les pantalles acústiques per part d’Adif per evitar actes vandàlics.

Finalment, l’Ajuntament també destaca que no acceptarà que aquest projecte serveixi com una actuació de consolidació per a que el tercer fil del Corredor del Mediterrani s’implanti definitivament en la línia de la costa, amb el conseqüent increment del trànsit de trens per aquesta línia, molts d’ells de mercaderies perilloses, pel greuge que suposaria per a tots els veïns i veïnes.

Comparteix:

Roda de Berà Ràdio

Biblioteca Municipal Joan Martorell Coca

Museu de la Ràdio Luis del Olmo

Punt d'Informació Juvenil

TOP20 - Reconeixement Administració Oberta