Es controlarà que s’utilitzi el casc correctament i que els conductors i conductores tinguin la documentació en regla.

A partir d’avui i fins al proper diumenge 29 els agents de la Policia Local de Roda de Berà duran a terme una campanya de control i vigilància de motocicletes i ciclomotors. En concret es controlarà que les persones conductores i acompanyants portin el casc i la corresponent documentació, com el permís de circulació, l’ITV i l’assegurança obligatòria.

Des del passat 21 de març, amb la nova Llei de trànsit, circulació i seguretat viària, no portar el casc comporta la pèrdua de 4 punts del carnet de conduir i 200 euros de sanció. Pel que fa a la documentació, no haver obtingut el permís de circulació, no haver passat la corresponent inspecció tècnica del vehicle o no haver pagat la pòlissa de l’assegurança obligatòria, pot suposar sancions molt greus, amb multes de fins a 500 euros.

Casc, el més segur

Cal recordar que l’ús del casc de manera correcta és vital per a la seguretat dels i les motoristes. L’elecció adequada és fonamental.

Cal apostar pel casc més segur:  

Ha de ser homologat, que vol dir que ha superat uns controls de qualitat i seguretat estrictes per evitar fractures al crani i lesions a la cara i als ulls. Als països de la Unió Europa l’homologació acceptada, i que cal comprovar a l’etiqueta, és la ECE/ONU R22.

És preferible que sigui integral. Aquest casc d’una sola peça es considera el més segur, ja que protegeix tot el cap, la cara i la barbeta de possibles impactes.

Cal que sigui de la talla adequada: el casc s’ha d’adaptar al contorn cranial de cada persona perquè pugui protegir amb eficàcia el cap i evitar lesions cerebrals. És per això que s’ha d’emprovar abans de comprar-lo. No ha d’exercir pressió sobre cap zona del cap ni pot quedar gran.

És important mantenir la visera neta per tenir una bona visió de la carretera. A més, el casc ha de disposar d’un sistema de ventilació adient amb la visera abaixada per tal d’evitar que el baf ens limiti o redueixi la visibilitat.

Cal que estigui en bon estat per garantir la màxima seguretat. En general, els fabricants consideren que poden tenir un període de vida útil d’entre cinc i vuit anys, sobretot en funció dels materials del casc, però cal tenir en compte altres factors.  Després d’un accident de trànsit o d’haver patit un impacte, s’hauria de canviar per un de nou. De la mateixa manera, és importat tenir cura de la part interior i la part exterior per detectar possibles defectes que disminueixen les propietats de protecció, i no s’ha de deixar a temperatures extremes tant de calor com de fred durant períodes llargs de temps.

És recomanable l’ús d'un casc d’alta visibilitat, ja que ens ajudarà a fer-nos més visibles per a la resta de conductors.

Convé recordar que s’ha de portar en tots els trajectes i cordat correctament. La corretja de subjecció ha de quedar ajustada per sota de la barbeta, no pot quedar baldera per evitar que el casc es desprengui en cas d’accident.

També és molt important dur un equipament adequat en tots els desplaçaments i en totes les èpoques de l’any per garantir la màxima protecció en cas d’accident.

Font recomanacions: Servei Català de Trànsit.

Foto: @esquivandomosquitos

Comparteix:

Roda de Berà Ràdio

Biblioteca Municipal Joan Martorell Coca

Museu de la Ràdio Luis del Olmo

Punt d'Informació Juvenil

TOP20 - Reconeixement Administració Oberta