Un total de 37 ens locals, associacions i empreses turístiques de la Costa Daurada es promocionen conjuntament sota el paraigua de la Diputació de Tarragona.
La presentació del conveni ha aplegat avui els signants en un acte al Palau de la Diputació de Tarragona, amb la participació de l’alcalde Pere Virgili.
Sumar esforços i estratègies per traslladar al possible turista la diversitat i riquesa de la Costa Daurada i propiciar que la visiti. Aquest és l’objectiu essencial del conveni Córner per a la participació conjunta i coordinada al programa de fires i a les campanyes de publicitat del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.
Enguany el Córner celebra 20 anys i, a més del Patronat, l’han signat 37 ens públics locals, entre ells l’Ajuntament de Roda de Berà, i associacions empresarials i ens privats, 5 més que l’any anterior.
El conveni Córner 2025 permetrà que tots els participants tinguin presència en 5 fires internacionals, estatals i nacionals: les ja celebrades FITUR (Madrid) i Navartur (Pamplona); ITB (Berlin, Alemanya), WTM (Londres,Regne Unit), B-Travel (Barcelona), així com en campanyes de comunicació conjuntes, sota el paraigua de la Diputació de Tarragona. D’aquesta manera, es facilita que diferents entitats turístiques públiques i privades puguin participar en aquestes accions independentment de la seva dimensió i a preus competitius.
Com a novetat, enguany les accions de comunicació incorporen la creació de contingut audiovisual de promoció per a cadascun dels participants. Un material que a més d’estar al servei de les campanyes previstes en el marc del conveni, queda a disposició del participants per a la promoció difusió dels seus actius.
Un altre dels aspectes rellevants del Córner 2025 és la inclusió del Pla conjunt de Promoció de l’Interior de la Costa Daurada que es va presentar l’any passat i que és clau per millorar el posicionament i competitivitat de les destinacions d’interior, amb propostes en matèria de turisme actiu i de natura, cultura o enogastronòmic. Tal com han destacat la presidenta de la Diputació i el president del Patronat de Turisme aquest Pla Conjunt s’adiu amb l’esforç de la Diputació de Tarragona per promoure un turisme sostenible, responsable i al llarg de tot l’any, un fet que afavoreix la desestacionalització.
Enguany el Córner arriba a la seva 20a edició, el primer conveni es va signar el 26 de gener de 2005, amb 12 signants, que van participar en 6 fires nacionals, estatals i internacionals i va esdevenir una iniciativa de promoció pionera. Dues dècades més tard l’acord ha triplicat la xifra d’ens signants. Un total de 20 anys que, tal com ha assegurat la presidenta de la Diputació, “demostren la utilitat i vigència d’aquest conveni a l’hora de promoure i enfortir un sector que és clau per al desenvolupament econòmic de la nostra demarcació.
La inversió global i conjunta que recollirà el conveni Córner 2025 en fires, promocions, comunicació i màrqueting serà de 437.000 euros. El Patronat de Turisme de la Diputació assumeix gairebé el 70% de la inversió: 294.377 euros i destinarà 154.377 euros a les fires i promocions i 140.000 euros a comunicació i màrqueting. La resta de signants aporten globalment el 30% restant: 142.625 euros.
Els participants
-Ens locals: Ajuntament d’Altafulla, Ajuntament de Calafell, Patronat Municipal de Turisme de Cambrils, Ajuntament de Creixell, Ajuntament de Cunit, Ajuntament de Mont-roig del Camp, Agència de Promoció de Ciutat ‘Reus Promoció’, Ajuntament de Tarragona, Ajuntament de Torredembarra, Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Ajuntament de Valls, Ajuntament del Vendrell, Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca / la Pineda Platja, Ajuntament de la Selva del Camp, Ajuntament de Roda de Berà, Patronat Municipal de Turisme de Salou, Consell Comarcal del Baix Camp, Consell Comarcal de la Conca de Barberà, Consell Comarcal de l’Alt Camp, Consell Comarcal del Priorat.
-Associacions, entitats i empreses: Mancomunitat pel Desenvolupament Integral del Territori MIDIT/Terres de Mestral, Associació Hotelera de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, Associació d’Empresaris Hostaleria de la Província de Tarragona, Associació Hotelera de la Província de Tarragona, Associació de Càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, Associació d’Apartaments Turístics de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Província de Tarragona, Nàutic Parc Costa Daurada i Terres de l’Ebre, Associació Priorat Enoturisme, Associació Agències de Viatges Receptives de la Costa Daurada, Associació Golf Costa Daurada, Fundació Eurecat ‘El Paisatge dels Genis’, Aquopolis Leisure Parks SA, PortAventura Entertainment SAU, Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Reus, Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Serveis de Valls, Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Tarragona.