Va ser la proposta més votada als darrers pressupostos participatius.
Les habilitacions dels nous equips aniran acompanyades de formacions als membres de les associacions veïnals.

Aquesta setmana, l’Ajuntament ha instal·lat sis nous desfibril·ladors en zones públiques de Roda de Berà. Amb aquests ja en sumen catorze el total d’aparells DEA que hi ha disponibles per poder actuar amb rapidesa i eficàcia davant una aturada cardiorespiratòria, abans que arribin els serveis d’emergència mèdica.

Amb 117 vots, la instal·lació de nous desfibril·ladors externs automàtics va ser la proposta més votada a la darrera edició dels pressupostos participatius de Roda de Berà. Fins ara el municipi comptava amb vuit aparells, set a la zona nord i un a la platja.

Els nous DEA estan ubicats al bar del Casino Municipal; a l’exterior de les seus socials de les associacions de veïns i veïnes de Costa Daurada i Berà, del Francaset, de Berà Mar, i de la Martorella; i un de mòbil, al cotxe patrulla de la Policia Local.

El pressupost invertit en aquesta actuació ha estat de 9.083,23 euros. L’habilitació dels nous aparells inclou també formació per als membres de les entitats veïnals. Tot i que aquests aparells poder ser utilitzats per qualsevol persona, fins i tot sense coneixements sanitaris previs, és important conèixer el seu funcionament per assegurar un ús ràpid, més segur i eficient, i actuar-hi sense por ni dubtes, reduint el temps entre la parada i la desfibril·lació.

Desfibril·ladors públics

Comparteix:

Roda de Berà Ràdio

Biblioteca Municipal Joan Martorell Coca

Museu de la Ràdio Luis del Olmo

Punt d'Informació Juvenil

TOP20 - Reconeixement Administració Oberta