L’Ajuntament va reconèixer les trajectòries de David Belmonte, Anna Barrero, Josep Solé i Delfí Ferré Colet, en el marc d'una jornada festiva i solidària
Roda de Berà va celebrar dissabte una jornada dedicada al ciclisme i al Tour de France 2026, amb diverses activitats organitzades a l’aparcament del carrer Sínia en el marc de la botifarrada solidària impulsada per l’Associació de Veïns i Veïnes Costa Daurada-Berà.
L’acte va servir per posar en valor la tradició ciclista del municipi i per retre homenatge a quatre figures representatives de diferents generacions del ciclisme rodenc, coincidint amb els preparatius per a l’arribada del Tour de France 2026 al municipi, el 5 de juliol.
Un dels principals atractius de la jornada va ser el Trophy Tour, que va permetre als assistents veure de prop i fotografiar-se amb el trofeu commemoratiu oficial del Grand Départ Barcelona 2026. També es va repartir marxandatge oficial de l’esdeveniment.
L’acte institucional de reconeixement va homenatjar en primer lloc, a títol pòstum, a Delfí Ferré, amb una placa que va recollir la seva germana, la regidora Teresa Ferré, de mans de l’alcalde Pere Virgili. Delfí va ser figura destacada del ciclisme durant els anys cinquanta i seixanta. El seu llegat esportiu i humà va quedar també reflectit en el Club Ciclista Delfí Ferré, entitat que va portar el seu nom i que va contribuir a fomentar la pràctica i l’afició pel ciclisme al municipi.
En segon lloc, el regidor d’Esports, Gerard Solé, com a presentador de l’acte, va explicar la trajectòria de l’Anna Barrero, vinculada a la bicicleta des de múltiples vessants. La seva
participació en el projecte internacional Donnons des Elles au Vélo, que va reivindicar la recuperació del Tour de França femení, així com el seu treball actual en projectes europeus de mobilitat sostenible, la converteixen en una figura destacada en la promoció de la bicicleta i de la igualtat en l’esport. El reconeixement va ser recollit pels seus pares, l’Antonio i la Pilar, atès que l’Anna viu actualment a Irlanda per motius professionals.
El reconeixement va arribar igualment a Josep Solé, una de les figures destacades del ciclisme rodenc de competició. Al llarg de la seva trajectòria va aconseguir importants èxits esportius, entre els quals destaquen els títols de campió de Catalunya de persecució i de contrarellotge per equips, així com el campionat provincial de Tarragona de contrarellotge i la victòria a la Volta a la Ribera d’Ebre. També va formar part de la Selecció Espanyola de pista i de la Selecció Catalana de carretera.
Finalment, David Belmonte, una de les grans promeses del ciclisme català actual, va recollir el reconeixement acompanyat del seu pare. Malgrat la seva joventut, acumula un destacat palmarès amb diversos títols de campió d’Espanya i de Catalunya en ciclisme en pista, a més d’importants resultats en ciclocròs, BTT i competicions internacionals.
A continuació, es va inaugurar l’exposició dedicada a la història del ciclisme a Roda de Berà, amb diferents elements, com ara fotografies històriques, mallots, les bicicletes amb les quals van aconseguir les seves victòries i trofeus i medalles, aportats per aquestes quatre persones i les seves famílies. A partir d’avui dilluns, la mostra es podrà visitar al Patronat Municipal.
La jornada es va completar amb un circuit de bicicletes i patinets organitzat per les associacions de voluntaris de Protecció Civil de Roda de Berà i de Sant Andreu de la Barca, així com amb diferents activitats solidàries impulsades per l’Associació de Veïns i Veïnes Costa Daurada-Berà per recaptar fons per a l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil de Roda de Berà.
Entre aquestes activitats hi va haver una mostra de cerca i rescat amb gossos, una demostració de cerca amb drons i diverses exhibicions de ball en línia i sevillanes.
Paral·lelament, a la plaça Sant Jaume, l’entitat veïnal va organitzar un campionat d’escacs solidari en benefici del projecte Drac Artcai.

























