La brigada de neteja viària estrena un camionet elèctric i una nova escombradora dins del procés de renovació de la flota municipal.
L'Ajuntament de Roda de Berà ha incorporat aquest matí dos nous vehicles destinats a la brigada de neteja viària, amb l'objectiu de reforçar els serveis municipals i continuar modernitzant la flota municipal. Es tracta d'un camionet elèctric Goupil G4 i d'una escombradora Hako Citymaster 2250, que s'incorporaran de forma immediata a les tasques de neteja dels carrers del municipi.
El camionet és un vehicle industrial 100% elèctric destinat al transport de material, eines i equips de treball, una incorporació que contribuirà a reduir les emissions associades als serveis municipals i a avançar cap a una mobilitat més sostenible. Pel que fa a la nova escombradora, permetrà millorar l'eficiència de la brigada de neteja viària.
Aquesta actuació forma part d'un procés més ampli de renovació del parc mòbil municipal impulsat a través de la central de compres de l'Associació Catalana de Municipis. Mitjançant aquesta eina, l'Ajuntament també ha adquirit una furgoneta elèctrica Nissan Townstar destinada a la brigada de lampisteria.
Paral·lelament, també s'han incorporat sis vehicles més en règim de rènting per reforçar diferents serveis municipals: dues escombradores per a la brigada de neteja viària, un camió bolquet per a aquest mateix servei, un camió cistella per a la brigada de lampistes, una furgoneta Renault Trafic per a la brigada de paleteria i una furgoneta elèctrica Renault Kangoo E-Tech destinada igualment a aquest servei.
A banda de l’escombradora que ha arribat avui, i que entrarà en funcionament de manera immediata, està previst que una segona unitat arribi durant les properes setmanes. Fins aleshores, l'Ajuntament mantindrà l'escombradora actualment llogada, fet que permetrà continuar disposant de dues màquines treballant simultàniament als carrers de Roda de Berà.
Amb aquesta renovació, el consistori vol reforçar els recursos materials de les brigades municipals, millorar l'eficiència dels serveis públics i avançar en la incorporació progressiva de vehicles zero emissions a la flota municipal.










