L’Ajuntament ha posat en marxa, per cinquè any consecutiu, diferents activitats d’educació ambiental, amb l’objectiu de fomentar actituds de respecte i conservació envers el medi ambient entre els infants.

L’àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Roda de Berà, encapçalada per Isabel Mondéjar, ha tornat a engegar el programa d’educació ambiental a les escoles, continuant amb una iniciativa que ha tingut una gran acollida en les quatre edicions anteriors. Unes activitats que són molt ben rebudes tant pels educadors, com pels alumnes i per l’Ajuntament, que valora molt positivament l’educació ambiental i posa especial esforç, any rere any, en oferir aquest programa al llarg del curs escolar.

Els tècnics del departament són els encarregats de planificar, coordinar i executar les diverses activitats de caire ambiental, donant continuïtat així, des de fa cinc anys, al programa d’educació ambiental que l’any 2001 va iniciar l’empresa ‘Limonium’ als centres escolars rodencs i que des del curs 2011-12 l’executa l’Ajuntament.

Uns 370 nens i nenes, repartits en setze grups, podran gaudir d’aquest recurs educatiu que pretén que els infants s’iniciïn des dels 3 anys en aquesta matèria de la forma més amena i didàctica possible. Les activitats proposades s’engloben en tres vectors ambientals: per una banda la gestió dels residus, l’estalvi i l’eficiència energètica i, per últim, el medi que ens envolta.

La realització del programa es troba emmarcat en l’àmbit de la natura, els residus i l’energia i es divideix en tallers a l’aula i en sortides a la platja, al Cucurull i a la Deixalleria Municipal. Els objectius fixats s’aconseguiran mitjançant activitats, sortides i talles molt pràctics i dinàmics, els quals, d’una manera divertida mostraran maneres senzilles i adaptables per tal que els infants puguin aprendre a aportar el seu granet de sorra i evitar el canvi climàtic.

Els primers en iniciar el programa han estat els alumnes de l’escola Salvador Espriu. Durant aquesta setmana han dut a terme les activitats que es realitzen dins de l’aula. Avui el torn ha estat per als alumnes de primer B, els quals han après el concepte de les tres erres amb un joc i han fabricat una joguina amb materials reciclats, un captura-taps, amb un got de iogurt, un cordill i un tap de suro. L’activitat ha comptat amb la participació de la regidora Isabel Mondéjar, qui els ha ajudat a decorar les seves joguines.

Activitats dissenyades

‘Aprenem a reciclar!’, destinada als alumnes de P-3, en la qual a partir de la narració d’un conte s’explicarà l’ús dels contenidors per a la recollida selectiva i la importància de separar les deixalles. Els alumnes posaran en pràctica els conceptes apressos llençant els residus que portin de casa als contenidors corresponents de la via pública.

‘Les tres erres i les tres bessones’, per als nens i nenes de P-4. A través d’un conte interactiu de les Tres Bessones aprendran la regla de les tres ‘Rs’, reduir, reutilitzar i reciclar, i realitzaran diversos jocs interactius. Finalment, podran practicar els coneixements adquirits jugant al “Pop del reciclatge” amb gomets.

‘Coneixem la Deixalleria de Roda de Berà’, destinada als infants de P-5. Visitaran la deixalleria de Roda de Berà i podran conèixer els materials que poden ser admesos i prendre consciència de la importància de les actituds individuals per contribuir a la reducció de residus i potenciar els hàbits de recuperació, reciclatge i estalvi.

‘Cada cosa al seu lloc!’. Els alumnes de primer curs coneixeran en aquesta activitat el concepte de les tres ‘Rs’ mitjançant l’explotació i reflexió del que trobem a l’aula i es realitzarà un joc molt dinàmic. Finalment, els alumnes elaboraran una joguina amb material reciclat: un captura-taps.

‘Sortida al Cucurull’, per als alumnes de segon curs. En aquesta sortida es treballarà l’ecosistema bosc mediterrani, els animals i les herbes aromàtiques. A través d’un joc es treballarà sensibilització mediambiental.

‘Hàbits de consum i reutilització’. Taller pràctic destinat als alumnes de tercer, per prevenir els residus a l’hora d’anar a comprar. Mitjançant un petit exercici d’autoavaluació dels hàbits de consum, els alumnes podran saber si són consumidors responsables. També es conscienciaran de les opcions de reutilitzar els brics tot construint un moneder.

‘Visita a la Deixalleria de Roda de Berà’. Amb aquesta visita guiada els alumnes de quart podran conèixer la composició de les deixalles, els residus sòlids urbans i la problemàtica que comporten, comprendre la importància de la recuperació i la recollida selectiva, així com saber els materials que poder ser admesos a la deixalleria

‘L’energia i bons hàbits per a l’estalvi energètic a casa’. Per als alumnes de cinquè curs. Mitjançant la projecció d’un powerpoint es treballaran diversos conceptes relacionats amb l’energia, com ara el tipus d’energia, les fonts d’energia renovables i no renovables. A més, aprendran hàbits d’estalvi energètic a casa d’una forma lúdica.

‘Descoberta de la platja Llarga i Els Madalers’. Els alumnes de sisè treballaran l’ecosistema marí i l’ecosistema dunar d’Els Madalers de Roda de Berà. També recolliran residus de la zona dunar i els separaran selectivament al contenidor corresponent.

Comparteix:

Roda de Berà Ràdio

Biblioteca Municipal Joan Martorell Coca

Museu de la Ràdio Luis del Olmo

Punt d'Informació Juvenil

TOP20 - Reconeixement Administració Oberta