OMIC a Roda de Berà

QUÈ ÉS l’OMIC de Roda de Berà?

1. És un servei municipal d’atenció directa i gratuïta que depèn de la Regidoria de Comerç de l’Ajuntament de Roda de Berà .

2. El seu objectiu és informar i assessorar la ciutadania de Roda de Berà sobre qualsevol qüestió o problemàtica que com a consumidors pugui afectar-los.

QUÈ FA l’OMIC de Roda de Berà?

1. Informació i orientació als consumidor sobre els drets del consumidor o usuari.

2. Assessorament tècnic en consultes i reclamacions sobre qualsevol assumpte de consum.

3. Tramitació de denúncies i reclamacions davant els organismes administratius competents en aquesta matèria.

4. Mediació entre les parts per a la resolució de les reclamacions, intentant que empresa/establiment i usuari arribin a un acord amistós, aconseguint-se una solució pràctica, ràpida i efectiva per ambdues parts.

5. Promoció de les mesures necessàries per evitar situacions d’indefensió dels consumidors, a través de la sensibilització, l’educació i la formació en matèria de consum.

QUI S’hi pot adreçar?

Per a obtenir informació i assessorament s’hi pot adreçar qualsevol ciutadà que tinguin qualsevol qüestió o problemàtica que com a consumidors pugui afectar-los.

QUI Pot reclamar a l’OMIC?

El codi de consum de Catalunya estableix quin és el concepte de consumidor, determina que ho són les persones físiques o jurídiques que adquireixin alguna cosa o utilitzin algun servei com a consumidors finals, per al seu propi consum, utilització, profit o despesa.

SI POT RECLAMAR SI COMPRA UN LLIBRE PER LLEGIR-LO, UNA RENTADORA PER RENTAR LA SEVA ROBA Per tant, qui no pot reclamar a l´OMIC? No poden reclamar els que no actuen com a consumidors finals i adquireixen qualsevol producte o utilitzen algun servei per produir altres béns o productes o per tornar a vendre'ls, integrant-los en processos de comercialització a tercers. NO POT RECLAMAR SI COMPRA UN LLIBRE A L’EDITOR PER VENDRE'L A LA SEVA LLIBRERIA O ADQUIREIX RENTADORES PER AL SEU NEGOCI DE TINTORERIA

QUINS són els drets dels consumidors?

1. DRET D’INFORMACIÓ Si té algun dubte quan va a comprar un producte o utilitzar un servei, primer informi's. A l'OMIC l’assessoren i informen sobre tots els temes relacionats amb el consum.

2. DRET A LA PROTECCIÓ DE LA SALUT I SEGURETAT Els productes i serveis destinats al consum no han de comportar un perill per a la salut i la seguretat física de qui els consumeix o utilitza. Un aliment en mal estat o un local massa ple comporten riscos. No els assumeixi i denunciï'ls.

3. DRET A LA PROTECCIÓ DELS INTERESSOS ECONÒMICS I SOCIALS Abans de comprar un producte o utilitzar un servei, té el dret a saber quant li costaran els articles exposats per a la venda. Aquests han tenir el preu exhibit de cara al públic; a més, sempre que sol·liciti un servei demani primer un pressupost. I no s'oblidi sempre de demanar factura o tiquet de compra.

4. DRET A LA INDEMNITZACIÓ PER DANYS I PERJUDICIS Si no està d’acord amb el que ha comprat o creu que l’han enganyat, RECLAMI. L'OMIC l’ajuda a canalitzar les seves reclamacions, fomentant la solució dialogada i amistosa dels conflictes, usant la mediació o la via de l'arbitratge, quan les parts implicades així ho acceptin.

5. DRET A LA PROTECCIÓ EN SITUACIONS D'INFERIORITAT O INDEFENSIÓ És per això que les administracions públiques redacten normatives que regulen la problemàtica dels drets dels consumidors i usuaris des del punt de vista d'aquests últims i no des del punt de vista de les empreses, ja que consideren que les empreses estan en una situació d'avantatge i és als consumidors a qui s´ha de protegir.

6. DRET A LA PARTICIPACIÓ I REPRESENTACIÓ Els consumidors tenen dret a participar, ser consultats i representats a través de les associacions de consumidors, en tots els assumptes relacionats amb el consum. Aquestes associacions, a més, serveixen de canalitzadores de l'exercici dels drets individuals i col·lectius dels consumidors.

EN QUINES qüestions em poden ajudar?

?. Quina garantia té actualment una reparació?

?. Cada quant temps he de fer la revisió del gas? Tinc l'obligació de deixar passar al revisor del gas?

?. Què he de fer si a la factura del telèfon em trobo trucades al 806, 807, etc?

?. He comprat un producte. Quina garantia tinc?

?. En període de rebaixes un establiment em pot negar pagar en targeta de crèdit?

?. Puc retornar un producte que vaig comprar per Internet?

?. Vull fer-me un tatuatge i un piercing. Quines són les normes sanitàries que ha de complir l’establiment?

?. Pot l’agència de viatges modificar el preu del viatge que em va dir inicialment?

?. Va haver un canvi de tensió i se m'ha espatllat l'ordinador. Què haig de fer perquè m'indemnitzin?

?. Vull donar de baixa el servei de telefonia que tinc contractat però em segueixen arribant factures. Puc reclamar? Com puc fer perquè em donin de baixa?

?. Quin termini tinc per a comunicar-li a la meva companyia asseguradora un sinistre?

?. He agafat un taxi i no estic d'acord amb el trajecte que ha realitzat el conductor. Puc exigir-li fulls de reclamació al propi taxista?

?. Vaig portar el cotxe al taller i vaig demanar pressupost però la reparació em sembla massa cara. Ara em diuen que haig de pagar el pressupost. He de pagar-lo encara que decideixi que no m'ho arreglin?

Contacte

Per posar una reclamació, denúncia, queixa o consulta de consum: Web de l'Agència Catalana del Consum

Telèfon (temporalment habilitat) a Tarragona per l'assessorament en temes únicament de Consum: 634 697 460
Horari d'antenció: de dilluns a divendres de 8 a 14h
és normal que comuniqui o salti el contestador donat que és l’únic telèfon i son moltes les persones consumidores que truquen durant el dia

Únicament en casos d’expedients que ho requereixen es dona cita prèvia presencial a:
Secció de Consum a Tarragona
C/ Pompeu fabra, 1 Baixos | Tarragona 43004
Tel. 977 251733 | Fax. 977 920133

Comparteix:

Roda de Berà Ràdio

Biblioteca Municipal Joan Martorell Coca

Museu de la Ràdio Luis del Olmo

Punt d'Informació Juvenil

TOP20 - Reconeixement Administració Oberta