Un any més el mercat nacional esdevé el més important a Roda de Berà amb el 71,8% del total.

La regidoria de Turisme ha presentat les dades recollides durant els mesos d’estiu per les dues oficines de turisme de Roda de Berà. La tendència continua sent molt semblant a la d’anys anteriors.

Un total de 4.830 persones van ser ateses a ambdues oficines, la primera situada a la platja Llarga, amb el 52,8% dels usuaris, i l’altra a la plaça Sant Jaume, a la zona de Costa Daurada, amb el 47,2% del total. Pel que fa a la seva procedència, la major part, 3.466 usuaris (el 71,8%), eren espanyols, i el 28,2% provenia del mercat internacional.

Quan a la seva motivació per visitar les oficines, van efectuar un total de 6.772 consultes, 632 més que al 2014, relacionades amb el municipi de Roda de Berà en la seva majoria. Van demanar planells del municipi, informació sobre festes i esports, van fer qüestions sobre el transport públic, o van fer consultes sobre Tarragona, el Baix Gaià o sobre Port Aventura, entre d’altres.

Si analitzem ambdues oficines per separat, la situada a la plaça Sant Jaume va atendre 2.279 usuaris, els quals van efectuar un total de 3.390 consultes. D’ells, 1.651 (el 72,5%) eren espanyols, procedents de Catalunya en la seva major part (76,8%), sobretot des de l’àrea metropolitana de Barcelona; d’Aragó (6,5%), de Madrid (3,4%), d’Euskadi (1,7%), com també del propi municipi de Roda de Berà (el 9%).

Per altra banda, 628 de les persones ateses a aquesta oficina ubicada a la urbanització Costa Daurada provenien del mercat internacional. Un any més els francesos suposen la majoria amb el 42% del total, seguits per alemanys (12%), holandesos (8,6%), anglesos (8,3%) o italians (6,1%).

Pel que fa a l’oficina ubicada a la platja Llarga, és la que va atendre el major nombre d’usuaris, amb un total de 2.551 persones, les quals van efectuar 3.382 consultes. D’ells, el 66,1% dels visitants eren d’origen nacional, vinguts, també, en la seva majoria de Catalunya, de l’àrea metropolitana de Barcelona sobretot, en el 68% dels casos; d’Euskadi (13,7%), d’Aragó (9%), de Madrid (8,8%), o de Roda de Berà (5,1%).

Per altra banda, 863 usuaris atesos, el 33,9%, provenien del mercat internacional. Els francesos són, també en aquesta oficina, els usuaris més importants per la seva proximitat, amb el 34% del total, seguits per anglesos (15%), holandesos (10,4%), alemanys (10%) o belgues (8,5%).

Cal destacar que les dades són recollides entre el període d’estiu que va des del 20 de juny fins el 13 de setembre. Tanmateix els mesos de més afluència turística, i per tant de més visites a les oficines de turisme, són els de juliol i agost, amb un total de 2.021 i 3.403 consultes, respectivament.

Isabel Mondéjar, regidora de Turisme, realitza una valoració molt positiva de les dades recollides per les oficines, una mesura que ella mateixa va posar en marxa ara fa quatre anys per tal de conèixer el perfil dels visitants i les qüestions més importants per les quals s’interessaven. Ha destacat la continuïtat dels resultats obtinguts “que el mercat domèstic continuï sent el principal a Roda de Berà podria estar directament relacionat amb la promoció turística conjunta que es fa a les fires gràcies al conveni Corner, impulsat per la Diputació de Tarragona”, ha assegurat. Roda de Berà, sota el paraigües de la marca Costa Daurada és present cada any al Saló Internacional del Turisme de Catalunya, a Barcelona; a FITUR, a Madrid, i a NAVARTUR, a Pamplona.

El balanç de la temporada a la Costa Daurada

Durant la Nit del Turisme, que va tenir lloc el 19 de novembre, es van presentar les dades de la temporada, les quals reflecteixen un increment del 4% en les pernoctacions, 17.593.000 en total, generades per 4.676.000 turistes, respecte al mateix període de l’any anterior. Els càmpings han assolit una tendència a l’alça amb un creixement del 16% que ha compensat la caiguda dels apartaments i dels allotjaments rurals.

Pel que fa a l’estada mitja en aquest període, s’observa que també s’ha reduït: ha passat dels 4 dies als 3,8. Pel que fa als mercats es pot parlar de tendència a l’alça en tots els casos llevat del rus, on s’han patit la contenció ja prevista. Per contra, els responsables del Patronat han fet èmfasi en el bon comportament del mercat domèstic, el britànic i, de forma molt especial, el francès. No obstant aquesta bona tendència, i al increment de pernoctacions també han remarcat que s’ha hagut d’activar la demanda mitjançant els preus, fet que ha afectat el compte de resultats de les empreses turístiques.

Després d’aquest any, que ha estat catalogat de difícil i que ha requerit un major esforç a alguns dels sectors, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha apuntat la necessitat d’emprendre accions per millorar i incrementar el coneixement de la marca Costa Daurada com a destinació de turisme familiar, potenciar nous productes, consolidar els mercats estratègics de la Costa Daurada i posar les infraestructures al servei del turisme.

Comparteix:

Roda de Berà Ràdio

Biblioteca Municipal Joan Martorell Coca

Museu de la Ràdio Luis del Olmo

Punt d'Informació Juvenil

TOP20 - Reconeixement Administració Oberta