Aquest dilluns Roda de Berà ha acollit una trobada en la qual hi han assistit els alcaldes de Roda de Berà, Altafulla, Creixell, El Vendrell, Calafell i Cunit; els diputats al Congrés Jordi Jané, Joan Ruiz i Francesc Vallés; i els senadors Jordi Sendra, Ma Jesús Sequera i Josep Maldonado. La reunió tenia el clau objectiu d’unificar esforços per tal de buscar solucions als greus problemes de saturació i sinistralitat que tenen lloc a la carretera N-340, especialment des del Vendrell fins a Tarragona, sent un dels trams més transitats de tota la xarxa de carreteres de l’Estat espanyol i amb una inversió pràcticament nul·la.

L’alcalde de Roda de Berà, Pere Compte, ha manifestat que aquest és un problema que fa molt temps –massa- que s’arrossega i per aquest motiu han decidit convocar a diputats i senadors, de tots els partits, per tal de trobar una solució definitiva. Compte ha dit que “per una població com la nostra, el col·lapse de la nacional suposa un problema molt greu, ja que els conductors busquen vies alternatives com el camí de Roda al Vendrell, que, en època estiuenca, un diumenge a la tarda suporta el pas de 1.300 vehicles en un termini de 3 hores i la carretera no té les condicions òptimes per a fer-ho. L’Estat no ha fet cap inversió a la carretera i els municipis hem d’assumir el manteniment d’aquestes carreteres alternatives”.

L’alcalde del Vendrell, Martí Carnicer, el qual ha acudit acompanyat pel 1r Tinent d’alcalde, Benet Jané, ha recordat que la carretera és competència de l’Estat espanyol i ha explicat que s’ha intentat trobar la solució per totes les vies possibles: procés institucional, reunions amb la subdelegació del Govern, amb el Conseller del Territori i amb el Delegat del Govern de la Generalitat a Tarragona però que, tot i els passos fets, no hi ha hagut cap resposta satisfactòria, ja que l’única resposta del Ministerio de Fomento va ser l’anunci de la bonificació del 50% del peatge per als vehicles pesants, mesura que encara no s’aplica i, tot i havent sol·licitat una petició a la Subdelegació del Govern per entrevistar-se amb el Ministerio, no han obtingut cap resposta. Per aquest motiu han fet la reunió amb parlamentaris i diputats de Tarragona, per demanar que es faci un pas més.

Jordi Jané, diputat al Congrés, ha manifestat que aquest tema ja. l’han plantejat al Congrés, al Senat, de forma oral i per escrit, i a través d’esmenes als pressupostos, però tampoc no han tingut resposta, tot recordant que el problema és global i afecta tot el territori, per tant és incomprensible que l’Estat espanyol se’n desentengui d’aquesta forma. Amb l’acord que s’ha arribat, es traslladarà de forma unitària al Congrés dels Diputats i al Senat i es sol·licitarà una reunió amb la Ministra per solucionar el que ell ha titllat de “greu problema d’Estat”.

Jané també ha explicat que la solució que es demana té uns costos molt més baixos que els costos que té l’Estat quan fa autovies per les quals hi circula una cinquena part de vehicles que per la N340, i que la concessió amb l’empresa de l’autopista finalitza l’any 2021, el que no suposaria un cost massa elevat alliberar el peatge. Altres vies serien fer un enllaç a l’alçada del Mèdol o bé una altra sortida de l’autopista, que ajudés a descongestionar la carretera, descartant el projecte executiu publicat al BOE, ja que no va ser acceptat per Territori.

Per la seva banda, l’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, ha reiterat que el “Pacte Berà”, com l’ha anomenat, és un pacte obert i que s’ha d’afegir més gent i altres formacions que no han estat presents. Alonso ha exigit que la reunió amb la Ministra Pastor hauria de celebrar-se abans de Setmana Santa.

Comparteix:

Roda de Berà Ràdio

Biblioteca Municipal Joan Martorell Coca

Museu de la Ràdio Luis del Olmo

Punt d'Informació Juvenil

TOP20 - Reconeixement Administració Oberta