Es van atendre més de 6.000 consultes.

El mercat nacional continua sent el majoritari, amb el 69% de les consultes totals, i el francès el segon per importància, amb el 12%.

La regidoria de Turisme, encapçalada per Isabel Mondéjar, ha presentat aquesta setmana les dades recollides per les oficines de Turisme durant els mesos d’estiu, des del juny fins el setembre. Després d’un any 2017 amb xifres rècord, enguany s’ha viscut un descens de les persones que s’han apropat a les oficines de turisme, una tendència generalitzada tenint en compte les xifres presentades per la Diputació de Tarragona aquesta setmana, de les quals es desprèn una lleugera davallada del 3% en les pernoctacions a la Costa Daurada, segons les dades facilitades per l’Observatori Turístic del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya (PCT).

Les xifres mostren com un total de 3.414 persones (1.036 persones menys que al 2017) van passar per les dues oficines de turisme de Roda de Berà, la primera a la platja Costa Daurada, amb el 54% de les consultes i de les persones ateses, i l’altra a la platja Llarga, amb el 47% dels turistes atesos.

La tendència de les dades torna a ser idèntica a la d’anys anteriors, el mercat nacional copa la major part de les consultes, amb el 69% del total, 4.325; i el mercat internacional suposa el percentatge restant, 1.917 consultes efectuades.

Analitzant les dues oficines per separat, han obtingut resultats molt semblants. La situada a la platja Llarga es la que va atendre un major nombre de turistes, 1.722 usuaris, els quals van efectuar un total de 3.193 consultes. D’ells, 1.103 eren espanyols, procedents de Catalunya la gran la majoria, sobretot de l’àrea metropolitana de Barcelona; seguida per Madrid, Euskadi, l’Aragó i Navarra.

Del total dels turistes atesos a la platja Llarga, 589 (el 34%) provenien del mercat internacional. De nou els francesos van suposar la majoria, amb el 40% del total, seguits per anglesos, alemanys, italians i, per primer cop des de fa uns anys, els russos tornen a entrar-hi al top cinc.

Quant a l’oficina ubicada a la platja Costa Daurada, va atendre 1.692 persones, les quals van efectuar un total de 3.049 consultes. De les persones ateses, 1.342 eren del mercat nacional, vinguts des de diferents indrets de Catalunya, amb una àmplia majoria; seguits per madrilenys, aragonesos i bascos.

Per altra banda, 380 dels turistes atesos a l’oficina provenien de l’estranger. En aquest cas els francesos també va ser el mercat més important, seguits pels anglesos, alemanys i italians.

Pel que fa a la motivació per visitar una de les dues oficines, en la major part dels casos va ser per demanar informació sobre el municipi (el 14%); recollir un planell del municipi (el 9% de les consultes); demanar informació sobre les festes (el 7%); informació d’altres municipis (el 4%); o sobre les rutes saludables (el 3%), entre d’altres.

Els mesos de major afluència turística van ser, de nou, el juliol i l’agost, amb 1.446 i 1.116 persones ateses, i 2.854 i 2.017 consultes, respectivament.

Les xifres s’extreuen de les enquestes que la regidora Isabel Mondéjar va posar en marxa ara fa set anys, amb la seva arribada a la regidoria, per tal d’obtenir un major coneixement del perfil dels turistes que visiten Roda de Berà i saber quines són els temes que més preocupen.

 

Costa Daurada

El passat 9 de novembre, la Diputació de Tarragona va fer públiques les xifres del passat estiu. De l'1 de gener al 15 d'octubre, a la Costa Daurada van arribar 4,9 milions de visitants, els quals van realitzar un total de 19,1 milions de pernoctacions. Pel que fa als tipus d'allotjament, els hotels van patir un decreixement del -2,9% en pernoctacions, els càmpings un -3,8%, mentre que els apartaments es van mantenir estables. L'ocupació mitjana a la zona va ser del 56,8%.

Pel que fa al comportament dels diferents mercats, el nacional -el més important-,va generar més de 9 milions de pernoctacions (-5,3%) durant aquest període; el segueix el francès amb gairebé 2,3 milions de pernoctacions (-1,1%); el britànic ha crescut un 3,3% i n'ha generat 2,2 milions; el rus 1,2M (-5,3%); l'holandès 1,1 milió (-5,2%); l'irlandès 796.000 i un creixement del 8,9%; l'alemany 779.000 (+2,7%); el belga 373.000 (-5,7%) i l'italià amb 95.000 pernoctacions (-2,5%).

Respecte a les principals causes de la davallada d'enguany, la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona n’ha assenyalat algunes com la reobertura de destinacions del Mediterrani amb ofertes agressives, la bona climatologia a Europa durant l’estiu, la devaluació de divises com el ruble, touroperadors internacionals amb dificultats o la inestabilitat sociopolítica, entre d’altres.

Comparteix:

Roda de Berà Ràdio

Biblioteca Municipal Joan Martorell Coca

Museu de la Ràdio Luis del Olmo

Punt d'Informació Juvenil

TOP20 - Reconeixement Administració Oberta