Amb la participació de Roda de Berà, Salou, Torredembarra, Altafulla i Cunit. 

Els nous models de negoci comercial, físic i online, i els nous hàbits de consum estant produint forts impactes en sector comercial, més encara en els municipis turístics on els establiments comercials han d’adequar la seva activitat a dos períodes de venda molt diferenciats entre la temporada turística i la resta de l’any. El comerç és una activitat complementària fonamental en l’oferta turística dels municipis de la Costa Daurada, la seva adaptació a aquesta nova etapa on es combina el format físic i el digital és fonamental per continuar mantenint la seva competitivitat econòmica als municipis litorals.

Davant d’aquesta situació, la Cambra de Tarragona ha promogut un projecte pilot entre diferents tipus de municipis turístics, en grandària i estructura, com Salou, Torredembarra, Altafulla, Cunit i Roda de Barà, amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona, que té com a objectius principals mantenir el comerç com un actiu de l’activitat turística i, també, fer que el comerç local sigui encara més un referent per la població resident.

Aquest projecte consisteix en un intercanvi d’experiències, que pretén fomentar el coneixement sobre les diferents activitats i campanyes comercials que porten a terme els diferents municipis turístics al llarg de l’any. Salou es caracteritza per la seva dimensió turística (1,9 milions de turistes i 7,9 milions de pernoctacions), on els 587 establiments representen un 25% de la seva activitat econòmica. La tipologia principal dels establiments són de comerços de quotidià alimentari (fruita, carn, begudes, etc) en un 32%; equipament per la persona (moda, calçat, etc.) en un 25%; i equipaments per la llar en un 15%. Els establiments són majoritàriament petits comerços, on el 83% tenen menys de 150 metres quadrats de superfície, el 70% dels quals tenen la seva seu social al mateix municipi, i el 40% dels titulars són autònoms.

Les conclusions de la primera trobada celebrada a Salou ha incidit sobre la necessitat de trobar nous models de negoci comercials per al segle XXI en els municipis turístics, on es destaca que l’any 2020 l’experiència de compra generada en el client serà el distintiu més important que els comerços hauran de tenir en compte, inclús per damunt de l’assortiment, del producte o del preu. De manera, que el projecte pilot pretén que en les programacions d’activitats i campanyes en què participi el comerç del municipi, es tinguin en compte les noves tendències que està afrontant el sector per tal que puguin adaptar-se millor a la era omnicanal.

Comparteix:

Roda de Berà Ràdio

Biblioteca Municipal Joan Martorell Coca

Museu de la Ràdio Luis del Olmo

Punt d'Informació Juvenil

TOP20 - Reconeixement Administració Oberta