L’Ajuntament ja hi treballa per adaptar la senyalització a la nova normativa.

Ahir, 11 de maig, van entrar en vigor els nous límits de velocitat en zona urbana.

La reforma del Reglament general de circulació implanta una velocitat genèrica de 30 km/h en zona urbana, ja que els carrers amb un carril per sentit de circulació són majoritaris, com és el cas de Roda de Berà.

La velocitat màxima permesa és de 20 km/h en aquelles vies que tinguin una única plataforma de calçada i vorera.

I per què a 30 km/h?

La reducció de la velocitat té un impacte significatiu en la sinistralitat, tant pel que fa al nombre d’accidents com en la gravetat de les lesions de les persones que els pateixen. És especialment rellevant dins de població, on la gran majoria de víctimes són usuaris vulnerables: com vianants, ciclistes, conductors de VMP i motoristes.

Segons la DGT, fixar el límit a 30 km/h redueix en un 80% el perill de morir atropellat. Si un vehicle a 30 km/h atropella a un vianant, el risc de mort és del 10%. Si el mateix vehicle circula a 50 km/h el risc s’eleva fins al 90%.

Amb el nou límit es redueix a la meitat la distància necessària per aturar el vehicle, cosa que comporta més seguretat viària. Així mateix, la reducció de la velocitat també té altres efectes: menys soroll ambiental, nivells de contaminació més baixos i menys congestió, així com un millora de la convivència entre els diferents usuaris i el foment de l’ús de mitjans de transport més actius i saludables.

L’Ajuntament ja hi treballa per adaptar la senyalització a la nova normativa.

Roda de Berà Ràdio

Biblioteca Municipal Joan Martorell Coca

Museu de la Ràdio Luis del Olmo

Punt d'Informació Juvenil

TOP20 - Reconeixement Administració Oberta