Un recital poètic-musical i la tradicional ofrena floral van esdevenir els actes institucionals.

Ahir, a les 11 del matí, la zona enjardinada del carrer Tarragonès va acollir un concert de violoncel amb recital de poemes. La violoncel·lista russa Sveta Trushka i l’artista multidisciplinar Isabel Fornos van oferir un recital músic-poètic dedicat a la cultura catalana. Entre d’altres temes, Sveta va interpretar el Cant dels ocells de Pau Casals, i Isabel va recitar ‘1714’, de Salvador Espriu; ‘La meva llengua’, d’Apel·les Mestres; ‘Corrandes d’exili’, de Pere Quart; o ‘La Sardana’, de Joan Maragall.

A continuació, va tenir lloc l’ofrena floral al president Francesc Macià. Per ordre, l’Ajuntament, les agrupacions polítiques i les entitats rodenques participants van anar accedint a la plaça Francesc Macià per deixar sota el bust les seves flors.

En primer lloc, l’alcalde Pere Virgili i les regidores i regidors, Teresa Ferré, Remei Gavaldà, Rosana Dorantes, Gerard Solé, Laura Moya, Juan Pedro Labrador, Daniel Izquierdo, Rafa Luna, Eva Giménez i Albert Martín, en representació de la Corporació.

A continuació, van anar desfilant, amb les seves ofrenes fins al centre de la plaça, els i les edils i membres representants dels grups polítics de Tria Roda, PSC, ERC, Junts per Roda i Roda en Comú.

Quant a les entitats locals, hi van participar l’ANC, el Grup Sardanista de Roda de Berà i l’associació de voluntaris de Protecció Civil.

La celebració es va allargar fins a la tarda i la nit amb el reeixit campionat de llançament de pinyol d’oliva, en el qual hi van participar 52 persones de totes les edats distribuïdes en tres categories: infantil (7), femenina (20) i masculina (25).

Pel que fa a la categoria infantil, el Nil va revalidar el seu títol de campió, incrementant la distància assolida l’any passat, amb 8,30 metres. La victòria a la categoria femenina va tornar a ser per a la Fàtima, amb 13,90 metres. L’Alfred va ser el campió absolut, assolint els 16,20 metres amb el seu llançament.

Seguidament, al voltant de les 9 de la nit, va començar la tradicional botifarrada popular a la plaça de la Sardana amb la participació de més de 500 persones. No hi va quedar cap taula ni cap cadira buida.

Finalment, tampoc no hi van faltar les postres especials, la deliciosa coca amb els colors de la Senyera elaborada per la Pastisseria Queralt.

Comparteix:

Roda de Berà Ràdio

Biblioteca Municipal Joan Martorell Coca

Museu de la Ràdio Luis del Olmo

Punt d'Informació Juvenil

TOP20 - Reconeixement Administració Oberta