L’Hotel d’Entitats va acollir ahir dimarts la segona sessió de l’Aula d’Extensió Universitària, que va comptar amb la participació de 22 alumnes del curs.
En aquesta ocasió, la conferència va anar a càrrec de Francesc Roig Queralt, que va oferir la xerrada titulada “Josep M. Jujol, arquitectura viva”, dedicada a la figura i l’obra de l’arquitecte català Josep Maria Jujol, un dels grans representants del modernisme català i col·laborador d’Antoni Gaudí. A Roda de Berà, Jujol hi va deixar un bon llegat, com es va mostrar a la xerrada en imatges: la capella de Mas Carreras, i elements decoratius com làmpades, una creu i canelobres. A l’església parroquial de Sant Bartomeu, el llegat de Jujol hi és present en la mesa de l’altar, el paviment, baranes de ferro forjat, el sagrari de l’Altíssim i el cancell de fusta a l’entrada de la nau central.
Actualment, al Centre Cívic La Roca Foradada, al Roc de Sant Gaietà, s’hi troba l’Espai Jujol, on es poden contemplar fotografies de les seves principals obres al municipi.
La programació de l’Aula d’Extensió Universitària per a la Gent Gran és possible gràcies a un conveni amb la URV, i continuarà el pròxim 1 de desembre amb una nova conferència, titulada “Regions Polars, natura sublim i cobdícia de poderosos” ,que anirà a càrrec de Jordi Camins.
Amb aquestes sessions, l’Aula d’Extensió Universitària continua oferint un espai de formació, divulgació i aprenentatge per apropar diferents àmbits del coneixement a la ciutadania. Més informació a l’Escola d’Adults Municipal Mediterrani.






